torsdag 16 juli 2009

Recension: TOTAL TERROR - Total Terror

TOTAL TERROR består av tre snubbar som tidigare startade bandet EDGE OF SANITY, nämligen Dan Swanö på gitarr och sång, Andreas Axelsson på bas samt Benny Larsson på trummor. Den självbetitlade plattan spelades in i slutet av 90-talet i Dan Swanös studio Unisound men mixades inte förens 2008. Även detta gjordes av Dan Swanö som tidigare briljerat med inspelningar av EDGE OF SANITY, KATATONIA, OPETH och DISSECTION plus en hel hög med mycket bra plattor!

Musiken då? Jo...tja... det är ju långt ifrån något nytt dom kommer med, det är crust-core/punk som det för det mesta låter, varken mer eller mindre. Det står i presentationen att det är en del deathmetal också, men det kan jag inte hålla med om. Ljudet är inte speciellt utmärkande heller utan är ganska standard, jag skulle föredra ett fetare ljud, lite mer åt SKITSYSTEM. Men det är vad jag tycker, och jag jämför alltid såna här band med SKITSYSTEM eftersom det är mitt absoluta favoritband vad det gäller denna typ av musik. TOTAL TERROR har ett ganska bra driv och dom är arga! Med låttitlar som "Vem fan tror du att du är?", "Vad har du i skallen, svin?", "Dö då din jävel" och" Era sinnessjuka svin" bland dom 27 låtarna så förstår man att det inte är ballader om kärlek och blommor här. Svensk punk har ett speciellt sound och TOTAL TERROR är inget undantag. Denna platta är bra men inte bäst.

Betyg: 3 burkar Spensalva av 5 möjliga.
Release: 6 april 2009
Bolag: VIC RECORDS www.vicrecords.com

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar