onsdag 8 juli 2009

Muskler, snor & död snok

Igår drog jag mig iväg till gymmet för lite styrketräning, jag har ju tagit det lugnt hela helgen och bara haft sköna vilodagar. Det behövs nog minst två dagar varje vecka utan att man tränar så att kroppen hinner återhämta sig ordentligt. Och fy fan vilken skillnad det blir sen! Jag hade så mycket mer energi på gymmet och jag höjde vikterna på många av övningarna i passet. Grymt gött pass!

Izabelle, Alexander och jag har åkt på förkylning, min enkla fullständigt oprofessionella teori är att det beror på att vi åkte en del bil i helgen med AC på... Det brukar kunna ge snuva from hell. Izabelle verkar redan bättre efter att ha legat med lite feber i en natt och en dag och nu är hon ute och leker med sin kusin Lamia som bor hos oss i två dagar. Alexander hade värsta brytet natten till idag, han hade svårt att andas och ville inte ha mat eller vatten heller. Han verkade ha ont någonstans också. Inte ens Alvedon hjälpte men efter några timmar av frustration och gnäll hos både barn och föräldrar så fick jag i han lite välling till slut. Sen somnade han i sin säng och jag kunde också somna.

Tidigare på dagen var vi i Grästorp en sväng, på vägen därifrån tog vi vägen över Hunneberg och gled fram lite lugnt på grusvägarna och kikade om vi kunde få se nåt djur, typ älg eller nåt. Ett djur såg jag, fast för sent... så jag körde på en snok som ringlade över vägen. Jag tyckte det var en pinne först men så rörde den på sig precis innan jag körde på den. Jag stannade för att kolla om den var allvarligt skadad och det var den. Så jag fick avliva den.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar