onsdag 15 juli 2009

Sjukt sugen!

Nu går allt på halvfart här känns det som. Jag vet inte riktigt om jag är frisk, allergisk eller förkyld, det varierar typ. På morgon är jag jättesnuvig och senare på dagen är det helt bra igen. Jag mår bra och känner mig för det mesta pigg men jag vill inte ge mig ut och jogga om jag inte är helt 100% frisk. Jag har kört ett par styrketräningspass på gymmet men tar det ändå lugnt där också. Sofia är jätteförkyld och Alex är väldigt snuvig också så det är ju nåt skit som vandrar runt i näsorna här.

Jag är sjukt sugen på att jogga runt en sväng på skogsstigarna ner mot golfbanan och Brinkebergskulle Sluss. Och även på ett stenhårt pass med vikter på gymmet... men jag får nog ta det lugnt någon eller några dagar till. Kanske ta nåt lättare pass bara...

Om det är 40-årskris jag "lider" av så gör det inte så mycket faktiskt, det finns ju värre saker att "lida" av än viljan att komma i form? Den insikten slog mig idag. Bra. Men lite synd att man skulle behöva misshandla kroppen i så många år innan man fattade detta... Idrott har nästan alltid setts av mig som något onödigt, varför göra sig svettig och trött i onödan liksom? Men fan vad mycket bättre jag mår av att träna och hålla igång! Ska bara få ordning på kosten också, det är riktigt svårt den här gången att få till det. Jag är sjukt sugen på bröd, godis och annan skit, och jag halkar dit snabbt som fan. Bättring nu för helvete!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar