tisdag 21 juli 2009

Lumbago, fuck off!

Jag har haft ont i ryggen sen i lördags, så i morse när jag var på gymmet så hoppade jag över en övning helt, och på liggande benpressen med låg fotsättning tog jag det väldigt lugnt, körde bara 1 set istället för 3 för det kändes som fan i ryggen. Nu på kvällen var jag en sväng till gymmet igen och körde ett pass till. Jag hoppade över liggande benpress med hög fotsättning helt för den är väldigt lik den andra med låg fotsättning. Men jag testade ändå att köra ryggresningar (Weighted Hyper Extension), och fan vad gött det släppte i ryggen då!! Jag körde visserligen bara 2x10 reps utan extra vikt, men det gjorde susen och jag tror det var lagom med det.

Det skulle verkligen vara som en käftsmäll om rygghelvetet skulle sätta käppar i hjulen för mina planer nu när jag är så här motiverad. Det får bara inte hända. Denna vecka har jag planerat att köra minst 2 pass till på gymmet samt även minst två turer med löpning.

2 kommentarer:

  1. Testat stabiltetsträning av bålmuskulaturen?
    Men man kan aldrig vara säker på att det är just där man har ont som det verkliga problemet sitter... I dag svek jag den egna yrkeskåren och besökte en osteopat. Kan verkligen rekommendera detta om du inte får bukt med problemen...Efter 2 års ryggont med utsrålning i foten och en hel del exprementerande med övningar fick jag veta att jag hade ett roterat bäcken som gav obalans i hela kroppen... *hoppfull*

    SvaraRadera
  2. Jag tränar ländryggen och magen, fast lite lugnt så det inte blir värre istället, så jag hoppas att det kommer att hjälpa. Och jag tror det hela kommer att bli bättre när jag börjar jobba igen.

    SvaraRadera