söndag 19 juli 2009

Den arga gamla kocken

Det dök upp besök idag också, ett gött gäng bestående av Mattias med dotter, Niclas och Anna med dotter, Anders och Helen och deras tre grabbar, Thomas och Lollo med två av döttrarna.

Jag fick ytterligare en kokbok, en Mexikansk kokbok som heter just Mexikanska Kokboken. Nu skall jag bli the master in the kitchen! Gordon Ramsay kan ju slänga sig i väggen, jag kan säkert också vara arg och laga mat! Jag har nog aldrig ägt en kokbok förut (förutom den man fick i hemkunskapen i grundskolan), helt plötsligt får jag två på samma dag, det är ett tecken. Jag skall koka ihop ett par sjyssta middagar i veckan, en tagen ur Morbergs bok, samt en ur den mexikanska! Lite extra kul med den mexikanska kokboken (som jag fick av Niclas och Anna) är att det är Anna som översatt den till svenska!

Vi bjöd på den supergoda tårtan som Sofia bakat, och lite olika köpta kakor. Till detta kaffe, saft och whiskey. Jag tog ett glas whiskey själv också men det var inte så gott idag, jag är alldeles för törstig för att dricka whiskey idag. Släcka törsten med whiskey är varken gott eller speciellt effektivt.

2 kommentarer:

  1. Rossi Bergqvist20 juli 2009 kl. 12:19

    Glad att höra att du hade en bra dag! Och att se att din "samling" av kokböcker har tagit frt... Själv har jag ca 270... Lagar inte så många av rätterna, men en förbannat bra inspiration är de! Ha det gott i ditt nya, gamla liv! =) //Rossi

    SvaraRadera
  2. Haha 270 st!? Hyr du en egen lägenhet till dom då?

    SvaraRadera