fredag 13 mars 2009

Att utmana dagen

Fredagen den 13:e, för andra gången i år. Förra månaden (fredag den 13 februari) så sköt jag av en salva med 13 hål och det gick ju bra. Jag är inte vidskeplig men tänkte att jag skulle driva denna dag till sin spets för att se om man kan locka fram oturen på något sätt. Idag laddade jag en salva på 13 hål, med ett kilo dynamit i varje hål, så att det skulle bli 13 kilo totalt. Detta täckte jag med 13 st sprängmattor och sen ringde jag fröken ur och synkade min klocka så att den gick på sekunden rätt. Exakt kl 13:13:13 tryckte jag av salvan.

Det hände inte mer än precis det som skulle hända; mattorna reste sig och berget slogs i bitar. ganska odramatiskt.

Nästa gång det är fredagen den 13:e så skall jag göra massa mindre salvor på förmiddagen så att jag skjuter av salva nummer 13 kl 13:13:13 med 13 kilo i 13 hål med 13 mattor.

Nu skall jag fixa på Alexander en ny blöja, en pyjamas och ge han lite välling, sen när han somnat kl 19 så skall jag bara slappa i soffan, läsa saga för Izabelle och sen somnar jag nog samtidigt som henne kl 20. Imorgon bitti skall jag hjälpa Timo och Anna att flytta så det kan vara gött med lite sömn först.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar