tisdag 17 mars 2009

Som en frisk dvärg

Idag var jag på hälsokontroll på Previa genom jobbet. Vi är där vartannat år men nu vart det något fel i bokningen så det blev två år på raken. Jag har ju gått upp en hel del i vikt sen dess och jag berättade för dom varför och även att jag börjat ta tag i det hela igen. Mina värden var det inga som helst fel på, vikten låg på 102 kg och eftersom jag tydligen krymper och så sakteliga börjar anta dvärgliknande längd så hamnade mitt BMI på 30. Fan. Förr i tiden var jag 188 cm lång, sen var jag 186, förra årets hälsokontroll mätte dom mig till 185 och nu i år har jag krympt ytterligare en centimeter så nu är jag blott 184 cm lång... som en lite utdragen dvärg typ. Jag håller på att försvinna!

Mitt blodsocker ligger på 5,4 och kolesterolet på 4,8. Mitt blodtryck 105/65. Och detta är väl ytterligare ett bevis att man inte får högre kolesterol av att äta fett! Jag äter ju jävligt mycket fett, bacon, ägg, makrill och dricker den feta goa mjölken med 3% fett varje dag. Jag dricker proteindrink till frukost på jobbet varje dag och där har jag i 1 dl grädde med 40% fett samt 1,5 dl mjölk.

Sen var jag en sväng till gymmet ikväll också, jag gick och sprang i 40 minuter och så tränade jag lite rygg, mage, axlar och armar i 30 minuter. Skönt.

1 kommentar:

  1. Du kommer närmare din fetish, trevligt :)/Horror

    SvaraRadera