fredag 13 mars 2009

Fyra breda band

Eftersom flytten är nära nu så måste man ju fixa nytt internetabonnemang, så jag kikar runt på dom vanligaste leverantörerna Telia, Tele2 och Comhem. Den senare av dom stoltserar med att man som kund kan välja precis den hastighet som man tycker man behöver, eftersom dom har TRE olika abonnemang med TRE olika hastigheter.. S, M, L och XL..... just det, det är väl liksom FYRA!? Nu påverkar ju detta inte mitt val av leverantör direkt, men det var en kul grej att nämna... dom kan leverera internetuppkoppling, men räkna kan dom inte.

Någon som har tips på någon bra, pålitlig och snabb leverantör av bredband? Vi har inte BBB tyvärr. Jag sörjer fortfarande den gamla fina 100/10 linan från BBB som vi hade i Trollhättan, men det är väl å andra sidan det enda som jag saknar från Trollhättan och området vi bodde i där.

2 kommentarer:

  1. Jag är rätt säker på att Vänersborgsbostäder drar in möjligheter till 100/100 lina i sina lägenheter. Dom har iaf börjat med det i vissa områden. Ring o kolla om det finns i eran nya lägh...

    SvaraRadera
  2. Glömde skicka med länken såklart:
    http://vanersborgsbostader.se/hyresgast/internettv.4.3d2f2398117b019e96a80005668.html
    och klicka på Telias Bredband

    SvaraRadera