lördag 11 oktober 2008

Livet på landet. Lite om olika saker...

Idag (dagen som kommer) är det höströjardag i området där vi bor, det är vägföreningen som håller i det och alla som bor här skall helst vara med. Man fyller i grus i groparna på vägen, eldar sly och sånt, sätter ut snöstakar och fixar med lite av varje i området. Det brukar vara över på ett par timmar och sedan så bjuds det på kaffe, saft och hembakta bullar, kakor och annat gött. Jag kan ju inte påstå att jag längtar ihjäl mig till varje röjardag men det är ju bara några timmar på våren och ett par timmar på hösten så jag tar en skyffel och hjälper till med vägen, det gynnar ju mig eftersom jag använder vägen. Då åker man på släpet efter Stellans traktor; en Bolinder Munktell från 1942 som hans far köpte ny när Stellan var ung. Det var länge sen.

Efter det skall vi åka till morsan i Munkedal och hälsa på, där blir det lite käk och kanske ett glas vin eller två till en av oss, den andra får ju köra hem. Vi får väl slåss om saken. Det är ganska sällan vi är där, och när det väl händer så blir det oftast en kort visit. Vi är väl inte bäst i världen på att hälsa på folk över huvud taget för den delen, eftersom vi båda trivs bra hemma i vårt egna sällskap med barn och datorer.

Rödvin är bra. Min mun vill att jag skall gå till barskåpet igen...

Tito Beltran fick två år och sex månader i fängelse för sexuellt utnyttjande av underårig vid ett flertal tillfällen, övergrepp i rättssak och våldtäkt. Det är väl för fan inget straff?!?!? Det är ett hån mot dom som är utsatta för pedofilen/våldtäktsmannen! fyfan, tukthus FTW! Och varför inte införa ett offentligt register där alla dömda våldtäktsmän och pedofiler finns med namn och foto? Det är ju ingen sjukdom direkt, det är ett beteende som inte accepteras, och därför skall det inte heller myglas eller skyddas. Detsamma gäller när invandrare gör samma sak, behandla dom på samma sätt som svenskarna, som det är nu så skyddas dom från att bli offentligt uthängda eftersom det finns risk för att Sverige får stämpeln som ett rasistiskt land. Skriver man i signalementet att han talade med brytning så är man rasist, står det att han var svart så är man rasist, ritar man en fin teckning av Mohammed är man rasist (och hela landet hotas av terrordåd)... Detta leder till en fråga; hur fan vet muslimerna hur Mohammed ser ut då om ingen får avbilda honom? Då kan dom inte veta om det är just Mohammed man ritat av eller om man bara skojar lite. Man har kanske ritat av grannen Ishmael som har en handduk runt skallen? Och med tanke på att ett av de vanligaste namnen i Sverige är just Mohammed så kan det ju vara bäddat för trubbel att rita av en klasskompis.... men ok, vi svenskar måste respektera alla(h), precis på samma sätt som alla andra respekterar oss.... just det!

En lite småkul sak som nästan handlar om detta är när vi gjorde en låt som skulle vara med på skivan "Angelgrinder", låten heter "Purify Sweden" och handlar om att rena Sverige från religioner och återgå till hednisk tid. Vårat dåvarande skivbolag No Fashion Rec tog helt enkelt bort låten från skivan med motiveringen att den var rasistisk för att allah, muslimer och moskéer nämndes i texten. Även kristna nämndes men det sade ingen något om. Vi har massvis med texter som handlar om att slakta änglar, präster och diverse andra hemskheter mot kristna men ALDRIG har vi fått något mot oss för detta, det är accepterat att hugga på kristna men inte mot andra religioner.

Sen skulle vi byta replokal och kontaktade M15 i Trollhättan. Det fanns en ledig replokal men tyvärr kunde vi inte få den för "Penis", som höll i det hela, samt Kultur & Fritid hade kommit överens på ett möte att Lord Belial var rasister. Jaha?.... Dom har tydligen inte haft engelska i skolan, för hade dom haft det så skulle dom fattat vad texten handlade om; den handlar om religion, inte om ras! Men dom var i alla fall helt övertygade om att så var fallet, det hjälpte inte att jag och Thomas mailade flera gånger och försökte förklara att vi inte alls sysslar med politik eller sådant. Vi försökte även få honom att förstå att om vi hade varit rasister så skulle vi knappast spela med en svart kille på bas i vårat andra band Fleshbound. Från det sista mailet jag fick tillbaks har jag varit övertygad om att jag aldrig pratat med en mer trångsynt, korkad och oförstående människa förut. Men nu är jag istället glad över att vi inte har något med M15, Kultur & Fritid och "Penis" att göra.

Gött att vi har över 80 låtar men den som folk minns mest är "Purify Sweden" och den har vi aldrig ens spelat live och den finns bara släppt på en bild-EPvinyl samt som extra spår på en MCD. Det är samma som när man spränger berg; man kan spränga 6000 kubik berg som blir som makadam, men det ser ingen, men om det är ett enda skut så får man höra det tills man dör.

Munnen vann.
Ok, godnatt och Purify Sweden för helvete era svenska mohammedaner!

Fotnot: "Penis" heter egentligen något helt annat. Typ Pinnen eller nåt.

6 kommentarer:

  1. Du har så jävla rätt. Sverige är ett fegt land. När man till och med blir kallad rasist för att man bär/hänger ut en Sverigeflagga, eller att de vill avskaffa nationalsången på skolavslutningar, då är det nåt som är JÄVLIGT fel! Hur har det kunnat få gå så här långt?? Vad är det som gör att ingen våga sätta ner foten och säga som det är; Att det faktiskt ÄR dags att sluta ta in så många flyktingar, Vi har ju bevis på vilka problem det har skapat, eller hur? Tänk efter; De som verkligen behöver hjälpen kommer aldrig hit, för de har inte kunnat låna pengar av någon för att ta sig hit. De riktiga stackarna är kvar hemma i sina land och med väldigt mycket tur så kanske de överlever. De som kommer hit är de kriminella och rika.
    Vi borde göra mer som Finland, de har sagt ifrån för länge sedan att de inte tar emot någon.
    Hade jag fått styra detta land...fy fan vad bra det hade blivit!
    Chris - Framtida statsminister? ;)

    SvaraRadera
  2. Såg en dokumentär om flyktingar som kommer till Sverige.
    De säger "Vi vill inte ens vara här i detta skitlandet".
    Men, vad gör dom här då..?
    Jag är inte rasist, men man börjar undra ibland hur de tänker.
    "Ja! Vi åker till Sverige! Vi hatar landet men fan va bra de ska bli!" (??).

    Mycket oh så mycket har gått så snett.
    Undrar hur allt ser ut om 10 år.

    Tjo!

    SvaraRadera
  3. Hade för mig att Lord Belial-folket förekommer i rätt många avsnitt i straffregistret...

    SvaraRadera
  4. Anonym; Har du för dig det? Du får väl ta en titt.

    SvaraRadera
  5. Ja, nu är det ju länge sedan jag var inne i den scenen, men jag minns att ni kallades blackmetallens gangstarappare i någon artikel. Jag såg er på Studion (RIP) tillsammans med Funeral och något mer band (Unanimated?) och då hade ni en inlånad basist eftersom den ordinarie satt i buren.

    Eller minns jag fel?

    SvaraRadera
  6. Anonym, jag har missat att du skrivit igen.

    Jo det stämmer bra som du skriver, Anders satt inne då, en månad för rattfylla. Vi har väl härjat en del genom åren men aldrig något ens i närheten av våldtäkt eller pedofili. Men i vilket fall så undrar jag vad du egentligen ville få fram av ditt inlägg, det hade väl inget direkt att göra med mitt blogginlägg? Eller?

    SvaraRadera