onsdag 8 oktober 2008

Turnéblog 26 september

26 september – Avalon Club, Budapest, Ungern

Vaknar med ett djävulskt tungt huvud omkring kl 13. Nere i bussen är det fortfarande lite fest, eller så har folk bara vaknat och fortsatt att dricka lite i vår ”minibar” som inte är en minibar längre, det är en maxibar! Vi stannade på en taxfree shop mellan Rumänien och Ungern nu och fyllde på den lite till. Ikväll skall det komma fem gäster från Artbeat Drumsticks till giget.

Jag har ett stort skavsår mellan foten och stortån på undersidan, mitt i vecket. Det är stort som en femtioöring och blodfyllt och jag är lite nervös inför hur det kommer att fungera att spela ikväll. Vartenda slag kommer antagligen att göra ont eftersom varje steg jag går gör ont som fan.

Senare… Giget gick bra och jag kände inte av blodblåsan alls. Tyvärr så var publiken helt kass, sämst på turnén, lätt. Ljudet på scen var skit och jag hörde knappt något alls efter giget. Vi beställde dit ett gäng pizzor och åt och drack en del, men festen avtog sakta men säkert och de flesta gick till sängs ganska tidigt… med tidigt på en turné menas runt kl 4-5 på morgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar