söndag 5 oktober 2008

Turnéblogg 23 september

23 september - DAY OFF, Bukarest, Rumänien

Thomas var och fixade ett nytt pass på ambassaden eftersom kärringen på flygplatsen i Sandefjord nästan fläkte sönder det helt och hållet för honom. Det tog honom nästan hela dagen, det var en del att fixa, men eftersom det var kärringen på flygplatsen som sabbat passet så fick han det gratis, det skulle kosta 1000 kr annars. Gött med något positivt ibland som inte kostar pengar. Det är tydligen fel på en hel serie med pass som blivit väldigt dåligt limmade vid tillverkningen.

Senare under dagen när jag vaknade så skulle jag på dass, det fanns 4 st bajamajor på området, så jag knallade bort till en av dom och öppnar dörren… då ser jag att någon tydligen stått och bara siktat med röven någonstans upp mot toaringen och sen sprayat ner hela jävla dasset med diarré! Fyfan… Bakis och se något sådant är inte så kul som det kanske låter. Det kanske inte heller låter så kul egentligen, jag vet inte vad just du tycker. Some people like it, some people don’t…


Strax innan vi skulle åka mot Serbien hörde ägaren till NEW ROCK av sig till vår manager och vi blev erbjudna en sponsordeal på NEW ROCK kängor, så vi blev hämtade av ägaren till affären i Bukarest som tog oss till affären där vi kunde prova vilka kängor vi ville ha. Han startar upp ett eget märke som kommer att vara samma skor och kängor som NEW ROCK men som skall heta METALLIST och han vill att vi är med och marknadsför detta. Kan bli ett coolt samarbete.


På väg dit så visade han upp en konst i hur man tar sig fram i Bukarest med bil under rusningstrafik. Man kör helt enkelt precis som man själv vill för att ta sig fram på snabbast möjliga sätt. Det innebär att man helt enkelt kör i motsatt riktning, byter fil hur som helst, kör på fel sida av refuger, tutar på alla, kör snabbt när det krävs för att komma före, tränger sig in före andra bilar även om det är mitt i en korsning… etc. Tilläggas skall också att bilen som vi trängt in våra ca halvt ton vackra kroppar i var en liten risig Dacia från 70-talet, trångt skulle man lätt kunna säga. Trafiken i Bukarest gör att varje andetag känns som ett halsbloss på en fetcigg, och det svider i ögonen om man har rutorna nervevade.

6 kommentarer:

  1. Tja.. din upplevelse av baja majan där.. säger bara en sak min vän!! STOMI!!! :D hahaha slippa sitta å skita, bara till att öppna påsen å tömma! Snabbt,enkelt å stilrent... :)

    SvaraRadera
  2. Brutala kängor! Coolt att få ett sånt erbjudande på turnén, hoppas det blir bra! Ska söka lite och se om de har någon hemsida. Annars får du gärna lägga ut en länk om du vet om det finns en hehe

    SvaraRadera
  3. chris: klart det finns hemsida... officiella är newrock.es och till affären där vi var i rumänien är det newrock.ro

    SvaraRadera
  4. fedd: ja, jag har fan planer på det! :) Jag kan väl få pröva din? ;)

    SvaraRadera
  5. Klart det finns hemsida? Du var ju i Rumänien för fan! :P

    SvaraRadera
  6. Styr du upp en dejt så ska du få låna min... ;) Tror inte du vågar! :D

    SvaraRadera