lördag 25 oktober 2008

Stressigt!?

Nja, så jävla stressigt var det inte men vi har gjort mycket mer idag än vad vi brukar göra normalt på en ledig dag.

Vi gick upp som vanligt vid 7.00, sen var Sofia och handlade en massa mat i ett par timmar från kl 8... sen åkte vi till den årliga höstmarknaden i Vänersborg där vi handlade 14 par strumpor till Sofia, en "swirra" och en stor ballong till Izabelle och en plånbok samt en rökt ål till mig. Och såklart en låda chokladtoppar.

Det var trångt som fan och det tog inte många minuter innan irritationen växte sig gigantisk inom mig, men jag höll inne det så gott jag kunde, och jag märkte att Sofia gjorde samma sak. Vi hatar folkmassor som inte har ett system i hur man tar sig fram. Varför inte komma överens om att alla går på höger sida.... kolla marknadsstånden på ena sidan (höger) när du går på gatan eftersom du då går på den sidan... sen när man vänder och går åt andra hållet så kollar man fortfarande på sin högra sida och man slipper frontalkrocka och trängas med alla jävlar. Och lämna paraplyer hemma för fan! Jag ska fan ha med en lie nästa gång som jag kan sticka folk i ögonen och huvudet med. Och jag skall stå i varenda korsning och prata med alla, så att jag riktigt står ivägen.

Och till alla kärringar som måste gå en halv km/h snabbare än alla andra; lugna er lite, ni är fan inga sprinters när ni ska över gatan när man väntar med bilen vid ett övergångsställe, men i en folksamling skall ni fan fram snabbare än Usain Bolt! (inte för att jag tror att jag har överdrivet med läsare i den åldersgruppen men ändå, lite aggressioner fick jag ur mig... hälsa era far- och mormödrar detta!)

Efter detta handlade vi lördagsgodis på Kvantum och sen åkte vi hem... sen åkte vi iväg till Göta för att sälja Forden. Det gick snabbt och han köpte bilen utan att provköra eller nåt. Han hukade sig bara och kikade under bilen och konstaterade att den inte var rostig...

Vi skulle egentligen iväg direkt och köpa en annan bil till Sofia men detta var tillräckligt för ungarna så vi får ta det imorrn istället.

På vägen hem stannade vi till hos Anders där jag hämtade en flaska vin... tidigare på dagen köpte jag fyra flaskor av en annan Anders. Det verkar som om jag skall ha huvudvärk imorrn.

3 kommentarer:

  1. Kort stund efter att vi träffat er så blev vi förbannade som fan på folk och drog till affären och handlade. Åkte hem efter det. haha.

    SvaraRadera
  2. Förbannelse åt denna blog! :D Tror du inte att jag gick å köpte mig en låda chokladtoppar idag efter att jag läst att ni köpt det.. tänkte stilla för mig själv "Mm.. fan va gott, skum,choklad.. " Men ja, jag får ändå tacka.. för här sitter jag å MÖLAR!

    Bacon (Svensk) // Fedd

    SvaraRadera
  3. Ho ho ho... ännu värre är kärringar som bara överger sin kundvagn MITT i gången i affären.... what the fuck's up with that???

    SvaraRadera