söndag 12 oktober 2008

Turnéblog 29 september

29 september - Tyskland

När vi vaknade så hade vi redan kommit fram till staden där vi lämnade av den hyrda backlinen så då gick jag och Anders till en gas-station (ja, vi har börjat kalla dom så) och käkade macka och drack kaffe, och så köpte jag ett par öl och en flaska vin. Sen rensade vi våra prylar och arrangerade om allt i bussen så att vi skulle få ut det enkelt och snabbt på flygplatsen.

När vi kom fram till flygplatsen så skulle Managern gå in och boka om våra flyg så han fick bokningsnumret av mig. Fem minuter senare kommer han tillbaks och säger att vi är på fel flygplats, vi hade kommit till Frankfurt Maine när det var Frankfurt Hahn vi skulle till. Knappast vårt fel utan detta var ju helt och hållet busschaufförens fel. Ok då åker vi igen då sade vi, men så lätt skulle det ju inte gå.

Nu vill bussbolaget ha 1500 kr för att köra oss till rätt flygplats… nu börjar stämningen i bussen bli väldigt spänd och chauffören börjar känna sig illa till mods eftersom han är den som får skiten som hans boss egentligen skulle ha. Thomas snackade med busschefen i telefon och han kunde gå med på att köra huvudbandet dvs. vi i Lord Belial, men att Apostasy och managern Florin, ljudkillen Allin samt merchandiseförsäljaren Titus inte får åka med… det gick vi inte med på så tills slut kör dom oss iaf dit, utan att få betalt. Väl där så kommer det ett gäng poliser som bussbolaget ringt dit, vi frågar vad dom vill och dom har fått order att kasta oss ur bussen… det är inga problem säger vi eftersom vi ändå skall av där. Poliserna skrattar och har skitkul, dom är jättetrevliga och förstår situationen men kan inte göra något åt det. Vi skulle egentligen få tömma ur släpet men det är ganska omöjligt att få med ett helt trumset, 9 gitarrer och en massa annat på ett plan.

Det slutar med att vi skall boka om planet, men det går inte så vi får boka ett nytt. Det går på onsdag morgon så vi åker med Taxi till ett hotell. Där äter vi jättegod gulaschsoppa, bröd och dricker öl och vin. Vi köpte en back öl i restaurangen och gick upp till Apostasy’s rum och festade lite, sen blev jag så packad så jag gick till mitt och Pepas rum och duschade och gick och lade mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar