söndag 5 oktober 2008

Turnéblogg 22 september

22 september - DAY OFF, Bukarest, Rumänien

Vi drog till en uteservering där Florins tjej skulle ta emot våra beställningar för att få in något att dricka… Det tog typ en evighet så Pepa gick in och beställde en back öl på en halv minut. Hon var där för att fixa för oss men vi kan nog ta hand om att beställa öl och grejer själv, vi har gjort det några gånger förr liksom…

Innan vi kom fram till uteserveringen så avvek jag och Matte för vi hittade en coffe-shop där dom hade Baileys, så vi hoppade in där och drack några stycken. Då blev det livat igen för hon (Florins tjej) hade ju ingen koll på oss… vi är ju inte direkt en klass med dagisbarn… vi hade ju inte ens varseljackor på oss.

Alla störde sig på hennes försök att styra upp hela dagen, eftersom hon misslyckades så totalt.

Anders och Thomas drog iväg och åt pizza och sen drog dom tillbaka till bussen för dom mådde inte så bra. Vi andra beställde pizza till uteserveringen där vi fortsatte att äta och dricka en stund. Jag mötte och pratade med Florins advokat och en vän till honom. Jag fick en pin med Romania på, den var snygg men tyvärr har jag redan tappat bort den. Advokaten ville byta bort en gammal nyckelring i form av en kista mot mitt halsband (med Belials sigill) … aldrig i livet sade jag till honom, om du skall ta detta så får du döda mig först sade jag till honom. Hans kompis skrattade men det gjorde inte han, han blev sur.

Jag gick tvärs över gatan för att köpa en tröja, det började bli lite kyligt och jag såg att det hängde kläder där inne, men jag såg ju inte vad för slags kläder det var. Det var bara tjejkläder. Men han som ägde affären hade en bror som hade en annan butik så han ringde dit, men tyvärr svarade han inte. Det var NEW ROCK butiken hans bror ägde.

Efter detta så skulle vi till den där tråkiga puben ”Live Metal Club” som vi var på dagen innan, för vi hade tydligen en signing session inbokad där kl 20.00. Vi tyckte det verkade så tråkigt så vi drog själva till ett annat ställe. Det var ett fräscht ställe där man blev välkomnad! En bartender som såg våra ryggmärken berättade att han gillade Lord Belial, så senare fick jag en CD av hans band ”Sincarnate” som han ville att jag skulle lyssna på.

Vi kom till Live Metal Club ca 23.00 och då var det inte mycket folk där, och bartendern var ännu surare än kvällen innan, dels för att vi inte dök upp till signeringen och dels för att vi var lovade gratis öl hela kvällen. Ägaren till Live Metal Club frågade om vi ville komma dit och lira dagen efter för vi hade ändå en Day Off så det skulle vi ju egentligen kunna göra… men vi ville inte det. Vi var kvar och drack tills dom sade att vi skulle få börja betala för ölen, då drog vi tillbaks till bussen och avslutade med efterfest där tills långt fram på morgonen istället.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar