fredag 3 oktober 2008

Turnéblogg 21 september

21 september – Chaos Fest, Bukarest, Rumänien

Detta var det största arrangemanget på turnén, här fanns det två st ambulanser som stod vid entrén hela kvällen, här fanns också 6 st. poliser som jobbade för Florin och en av dom var ett stort fan av metal, han gillade Lord Belial så han fick en tröja, lite pins och trumpinnar och plektrum av oss. Han var gött nöjd och visade sin pistol och snackade sitt livs historia om sin pappa som flyttat till USA och massa grejer som gjort att han tagit till sig metal, han började nästan gråta när han berättade det. Tragiskt för honom och väldigt trist för mig att lyssna på.

Vi gick till en restaurang där vi beställde in Grisnacke med sallad och öl. Svingott! (lite humor där?).

Ena polisen gick runt och drack Whiskey hela kvällen.


Det var mindre publik på detta ställe, kanske ca 400 pers. Ändå hyfsat bra respons även fast det var grymt svårt för dom att röja eftersom det var sittplatser och scenen var typ 30 meter djup. Det finns några videos från detta ställe på YouTube, men det ser tråkigt ut eftersom man knappt ser publiken. Många satt ner.

Det finns också videos här och här.

Efter giget åkte vi till en pub som var helt kass. Bartendern verkade hata sitt jobb, och oss. Vi snodde en kamera från en tjej och gick in på dass och tog lite jättefina foton… sen lade vi tillbaks kameran på hennes plats. Hon kommer att bli jättenöjd, det är jag säker på. Dasset var för övrigt riktigt äckligt och som vanligt fanns det varken sittring, dasspapper eller lås.

2 kommentarer:

  1. Kära Micke!

    Jag har sedan hemkomsten fått lära mig att grisnacke inte är något annat än fläskkarré. Tråkigt, men sant. Lite grand som Metallica-låten, alltså. Den tycker jag förresten inte om, så jag lämnar hädanefter tungmusiks-referenserna åt de fryntliga ambitiösa.

    Mvh
    /"Göran Strandberg"

    SvaraRadera
  2. den där "live traffic feed"-grejjen du har inlagd här på din blogg skrämmer mig en aning. som slentrian-surfare har jag nämligen benägenheten att kunna besöka sidor rätt ofta. bli därför inte rädd även om jag skulle kunna framstå som en riktigt besatt människa... nu när jag fått en länk på din sida känner jag att snart vet hela världen om min blogg. jag tänker därför upprätthålla verksamheten tills jag vinner på lotto (som jag inte spelar på)

    SvaraRadera