tisdag 7 oktober 2008

Turnéblogg 25 september

25 september – Escape, Timisoara, Rumänien

På tullstationen mellan Slovenien och Rumänien blev vi mycket gästvänligt bemötta och de erbjöd oss att stå utanför bussen och röka och vi fick väldigt gärna låna deras toaletter… det var dom absolut sunkigaste toaletter jag någonsin sett i hela mitt liv! Det luktade så starkt av ammoniak så det kändes som att sitta med ansiktet rakt ner i en två veckor gammal kattlåda. Det flöt lite vatten på golven och man fick lite känsla av gammal ladugård. Jag kunde knappt andas, och att använda toaletten var helt enkelt omöjligt. Jag kan också tillägga att folk hade skitit där inne, massvis, men det verkade inte som att det fungerade att spola då…

Tullgubbarna gjorde ett grundligt jobb och kollade igenom både bussen och släpet, först några tullpoliser och sedan med en knarkhund. Den fick vittring och markerade två stycken väskor, men det var något annat i väskorna som luktade så det var inga problem.

Någon idiot körde moped i hallen på spelstället så det luktade bensin och avgaser på hela stället. Vakterna skrattade bara så det var tydligen kul…(?) Vi fick ett helt bord fyllt med massa olika kött, korvar och kyckling. Alla blev som galna och tankarna flög direkt till ”Det stora tabberaset i Katthult”. Alla var knäpptysta och ägnade all tillgänglig energi till att äta så mycket som möjligt. Grymt gott var det. Inget blev kvar på bordet.

Giget var bra och det var gött drag på publiken. Jag har aldrig varit så svettig i hela mitt liv, jag kom upp backstage efter giget och slet sönder min tröja (det går inte att få av dom annars, jag har en ny tröja varje gig) och sen vred jag ur den över en plastmugg… det blev ca 2 dl svett om man räknar med det som missade muggen. Vansinnigt… Sen tog jag på en ny tröja, som efter en halvtimme var våt av eftersvettningarna och fick kastas… Jag kan meddela att det var jävligt skönt med en dusch sen efter att jag svettats klart.

Thomas fyllde år denna dag så han fick whiskey, vin och ännu mer vin… han blev ganska packad på kvällen i bussen. Han somnade sittande i stolen vid 5-tiden, och när vi väckte honom så kunde han inte fokusera blicken utan flackade bara och sade ”vad ljust det är!” och sen tog han en mun öl med lillfingret lite gayaktigt utsträckt. Sen somnade han igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar